7 דרכים שגויות לרדת במשקל ובדיקה גנטית אחת מוצלחת

עזבו אתכם מדיאטות סיזיפיות של ויתור על גלוטן, דילוג על ארוחות או רחמנא ליצלן ויתור על קינוחים. למה לבחור בדיאטה מתסכלת כשהפתרון נמצא בדגימת רוק פשוטה

בכות בדיקה גנטית להתאמת תזונה תוכלו לרדת במשקל בלי לוותר על אוכל טעים

הקרב על המשקל הנחשק עלול לנוע בין ציות ועמידה בכללים של תזונה הגיונית סה"כ, ועד הליכה עיוורת אחרי טרנדים בעלי השלכות בריאותיות חמורות. אנשים מלאים מתמקדים כל כך בירידה במשקל, שהם מוכנים לעשות דברים לא מוכחים מדעית, העלולים לגרום לתוצאה הפוכה – עלייה במשקל ובעיות בריאותיות חמורות. רגע לפני שאתם צוללים למסע מפרך של דיאטת סבל זו או אחרת, ליקטנו שבע אסטרטגיות מסוכנות שכדאי להימנע מהן ואחת שדווקא תצליח ובגדול. שנתחיל? 

לאכול תפריט ללא גלוטן

למרות מה שסלבס עשויים לומר, אין שום הוכחות מדעיות המראות שתזונה ללא גלוטן תעזור לכם לרזות. לאמיתו של דבר, הדבר עשוי לעשות את ההפך – במיוחד אם אתם מסתמכים על מזון ארוז ללא גלוטן כמו לחמים או מאפינס. ישנם יצרנים שאפילו מוסיפים שומן נוסף, מלח וסוכר כדי לפצות על הטעם והמרקם החסר של הגלוטן. לכן לעיתים קרובות מזונות אלו עתירים יותר בקלוריות. 

לדלג על ארוחות

דילוג על ארוחת בוקר, צהריים או ארוחת ערב, יכול אמנם להיות דרך קלה לחתוך באופן דרסטי את צריכת הקלוריות שלכם. אך פעולה זו תפגע לבסוף לא רק בבריאות אלא בקצב הירידה במשקל.  מחקר שנערך לאחרונה בבעלי חיים ופורסם בכתב העת Journal of Nutritional Biochemistry מצא כי, עכברים שאכלו ארוחה אחת בלבד האביסו את עצמם יותר מדי, ופיתחו שומן עודף באזור הבטן. 

להגביל את עצמכם יותר מדי

נשבעתם לעצמכם שלא לפתוח את דלת המקרר אחרי השעה שש בערב או הבטחתם לכל מי שהיה מוכן לשמוע, שלא תיגעו במזונות מסוכרים? אזהרה: מי שמגביל יותר מדי את הרגלי האכילה שלו, יכול לשבור את הכללים ברגע אחד של חולשה, ולבטל את כל התוצאות אליהן כבר הגיע. כדאי להתמקד במה שמתאים לגוף שלכם. בדיקה גנטית יכולה לגלות שדווקא הגוף שלכם מפרק שומנים מעולה, ויגמרו לכם יסורי המצפון כל פעם שתתפנקו עם גבינות שמנות. 

לבחור בדיאטת מרקים

ממש כמו מיץ, מרק דורש ממך להתרחק מהמוצקים ולשתות את הארוחות בצורתם הנוזלית והמרוסקת. כמו תינוקות, אבל עם שיניים. למרות שמרקים נוטים להכיל יותר סיבים וחלבונים מכפי שמיצים עושים, בדרך כלל החלבונים האלה עשירים בנתרן שעלול לעלות את לחץ דם. חסרון נוסף: דיאטה זו רחוקה מלהיות פתרון נורמתי לטווח הרחוק. אחרי הכל, כמה זמן אתם חושבים שתוכלו להחזיק מעמד בלי ללעוס את האוכל שלכם?

לאמץ את הדיאטה הצבאית

אם עוד לא שמעתם על הדיאטה של קלואי קרדשיאן שמבטיחה להוריד חמישה קילו בשלושה ימים – אל תרגישו לא נעים.עדיף לכם לא להכיר את הדיאטה שכונתה כך, כי רק החזקים ישרדו בה. ככה זה כשניזונים מאכילת ארוחות קפדניות כמו כוס גבינת קוטג עם ביצה קשה וחמישה קרקרים מלוחים. מלבד היותה דיאטה שמשילים ממנה הרבה קילוגרמים, אבל אחרי כמה זמן הם עולים שוב – תזונה זו חסרה חלבון רזה, פירות, ירקות, דגנים מלאים ושומנים בריאים. 

לנסות את דיאטת הלימונדה

העובדה שביונסה ניסתה את זה, לא אמורה לעודד אתכם להצטייד בלימונים, סירופ מייפל ופלפל חריף מסוג קאיין. אתם תרדו במשקל, אבל תורידו בעיקר מים, רקמת שריר ואולי גם עצם. הקילוגרמים יעלו מיד ברגע שתחזרו לאכול רגיל. זה לא פתרון ארוך טווח לירידה במשקל. כמו כן, אין שום הוכחה שהוא אכן מנקה רעלים מהגוף שלך. את זה הכבד שלכם כבר עושה. בואו נפרגן  לביונסה במה שהיא יודעת הכי טוב לעשות – לשיר, ואת הדיאטות נשאיר למומחים. 

לוותר לגמרי על קינוחים

שנים גדלנו על המיתוס שזיגזוג בין פרוסת עוגת גבינה לבראוניז מפוצץ בשוקולד כל יום, יעכבו את הגזרה הדקיקה שלכם. אז ככה שלא. ויתור על קינוחים לגמרי, הם הדבר הכי לא טוב עבורכם ולמעשה אפילו עלולים לעכב את מאמצי ההרזייה שלכם. הימנעות גורמת בסופו של דבר להתנפלות היסטרית על מה שטעים ואסור. 

ללא סבל, ללא רעב, ללא דרכים משונות לרדת במשקל: הבדיקה הגנטית להתאמת תזונה אישית

אחרי שמנינו את הדרכים השגויות לרדת במשקל, הגיע הזמן לתת לכם תקווה ולספר על אחת הדרכים הפופולאריות בשנים האחרונות להורדה במשקל – נוטריגנטיקה. התזונה הגנטית הפכה לתחום שיותר ויותר מהווה תחליף ראוי ומדעי לדיאטות טרנדיות, שיטות קשות שגורמות לסבל ואינן מביאות לתוצאות רצויות.

במקום להתמכר לדיאטות צבאיות, לאכילת מרקים, לניקוי רעלים, לוויתור על קינוחים ולחיים סיזיפיים – אפשר להתחיל ללמוד איך הגוף שלנו פועל, כיצד הגנטיקה משפיעה על המזון שאנו אוכלים ואיך כל אלו יכולים לעזור לנו לרדת במשקל מבלי לעשות ויתורים כואבים של סוכרים, שומנים או פחמימות.

בבדיקת הרוק הגנטית הפשוטה של My GENES נבדקים כ – 200 משתנים בגנים. דוח ההמלצות מספק מידע על יכולת הגוף שלכם לפרק פחמימות, סוכרים או שומנים, רגישות לסוכר בדם ולכולסטרול, רגישות לטעמים, נטייה לרעב או שובע, נטייה למחסור בוויטמינים ומינרלים, צפיפות העצם, אי סבילויות שונות ועוד.

לאחר קבלת הדו"ח תוכלו להרכיב לעצמכם ארוחות לפיה הדוח הגנטי ולאכול לפי הגנטיקה שלכם. אולי תגלו שאתם משמינים כי הגוף שלכם לא מפרק טוב מוצרי חלב, אלא דווקא שומנים ושאתם יכולים לאכול סטייק עסיסי וגבינות שמנות, ללא הגבלה ובלי ייסורי מצפון. עוד בסוף, אחרי שתורידו את כל הקילוגרמים המיותרים בלי להתאמץ יותר מדי, תכעסו עלינו על כך שלא היינו כאן קודם, וחסכנו לכם שנים של סבל וגוף שלא אהבתם.  

דברו איתנו עכשיו
WordPress Image Lightbox Plugin
דילוג לתוכן