חסרים לכם ויטמינים? אולי הבעיה היא בכלל גנטית

חוסר בוויטמינים ומינרלים כמו: ויטמין C, אומגה 3, אבץ או חומצה פולית, עלולים לפגוע בתפקוד היומיומי שלנו. בדיקה גנטית פשוטה תאתר נטייה לחוסרים ותעזור לך לאמץ תפריט תזונה נכון שישפר את הבריאות, יעלה לכם את האנרגיה ויגביר את החיוך

מגלים בבדיקה הגנטית נטייה לחוסרים בוויטמינים ואוכלים נכון

מגיל צעיר מפמפמים לנו בכל הזדמנות ובכל מסגרת, כמה חשוב לאכול מגוון רחב של מזונות המכילים ויטמינים ומינרלים, אך רק עד שאין לנו חוסר אנחנו לא מבינים באמת את ההשפעות.

הרגשה של עייפות ללא סיבה, אנרגיה נמוכה, פנים חיוורות – הם רק חלק מהסימנים לחוסרים תזונתיים מסוימים. לחוסרים בויטמינים ומינרלים, ישנה השפעה שלילית ארוכת טווח גם על בריאותנו. הגוף דורש ויטמינים ומינרלים רבים ושונים החשובים ביותר לצמיחה, התפתחות ומניעת מחלות כרוניות. לא כל הוויטמינים והמינרלים מיוצרים באופן טבעי בגוף, ולכן קיימת חשיבות גדולה בהשגתם של אלו ממזונות מלאים.

ללא חומרים מזינים חיוניים אלו איננו יכולים לגדול או לתפקד כראוי. חוסרים בחומרים תזונתיים יכולים להתבטא במגוון דרכים: פיזי ונפש: בעיות עיכול, בעיות עור, צמיחת עצם מעוכבת או לקויה, מצב רוח מדוכדך ואפילו דמנציה.

כאשר דיאטות טרנדיות רבות מסירות קבוצות מזון כגון דגנים (המספקים ויטמיני B וברזל) וגם מי שלא עושה דיאטה לא מצליח לגוון את מזונותיו בשלל ויטמינים ומינרלים– חוסרים תזונתיים אינם תופעה נדירה.

הדרך המוכרת לגלות חוסרים של ויטמינים ומינרלים, היא כמובן בדיקת דם, שנותנת תמונת מצב לתקופה מסוימת. בדיקה גנטית שתקפה לכל החיים, תגלה לכם האם יש לכם נטייה לחוסרים. אם דוח הבדיקה הגנטית למשל יחשוף שיש לכם רגישות גנטית העשויה להשפיע על נטייה למחסור  בוויטמין E  או בחומצה פולית, תדעו שמדובר בנטייה שתלווה אתכם לכל אורך החיים, אבל עצם הידיעה תעזור לכם לאכול מזונות שיאזנו את החוסרים, יעניקו לגוף את מה שהוא צריך לקבל ויעזרו לכם לקבל אנרגיות, להיות חיוניים יותר, בריאים וכמובן שמחים.

מ A ועד E : אלו הוויטמינים שהבדיקה הגנטית בודקת

 ויטמין A: ויטמין מסיס שומן בעל תפקידים חיוניים בגוף. משמש כנוגד חמצון המנטרל היווצרות רדיקלים חופשיים, מעורב בתהליך הראייה ובבריאות רקמות העצם והעור. ויטמין A נמצא בחלב, ביצים, דגני בוקר מועשרים, גבינה, יוגורט, דגים כמו סלמון ומקרל.

ויטמין B6 (פירידוקסין): ויטמין מסיס מים, החיוני למגוון רחב של פעולות פיזיולוגיות בגופנו כמו חילוף חומרים, מערכת העצבים, ייצור תאי דם ועוד. ויטמין B6 קיים בדגנים מלאים, קטניות, אגוזים, שמרים, בשר, ביצים, דגים.

ויטמין :B12 הינו ויטמין מסיס במים , מקורו במזון מהחי והוא בעל תפקיד חשוב מאד לתפקוד מערכת העצבים והמוח, להתפתחות ובניית החומר הגנטי (DNA) של התאים ועוד. מחסור בB12 עלול להוביל לאנמיה ותסמינים כגון עייפות, חיוורון, תאבון ירוד, דופק מהיר, ירידה במשקל, בעיות זיכרון ותחושת צריבה בלשון.

מזונות עשירים בB12 כגון בשר רזה/ עוף, דגים כמו סרדינים, טונה, סלמון, ביצים, מוצרי חלב ובמיוחד יוגורט פרוביוטי וגבינות.

ויטמין : C זהו ויטמין מסיס מים. הוא מסייע בשלל תהליכים בגוף, נוגד חמצון , חשוב לחיזוק הגוף, לייצור קולגן ולהתפתחות של רקמות סחוס, עצם, עור וגידים. מחסור בוויטמין C עלול לפגוע בבריאות. מזונות עשירים בויטמין C: פלפל, עגבניה, פרי הדר, מיץ מלימון סחוט, קיווי, תותים, דובדבנים, ברוקולי, פפאיה וליצ'י.

ויטמין D: הינו ויטמין מסיס שומן החשוב לבריאות העצמות  ומערכות הגוף. חשיפת העור לקרני השמש גורמת לייצור ויטמין D אשר משופעל בכבד ובכליות ליצירת החומר קלציטריול שהוא הצורה הפעילה של הויטמין. בשנים האחרונות ישנה ירידה ניכרת ברמת וויטמין D באוכלוסייה בעיקר עקב חשש מחשיפה לשמש. מחסור בוויטמין D עלול לגרום לחולשת שרירים, סיכון לדלדול עצם (Osteoporosis), שברים ונפילות. בנוסף, קיים קשר בין מחסור בוויטמין D ובין מגוון מחלות כמו: מחלות אוטואימוניות, השמנה מחלות לב ועוד.

מזונות העשירים באופן יחסי בוויטמין : Dדגים שמנים כגון סלמון, סרדינים, טונה, מקרל, ביצים, מוצרי חלב מועשרים בויטמין D, חמאה, ודגנים מועשרים בוויטמין D.

ויטמין E (טוקופרול): ויטמין מסיס שומן הנמצא במזונות רבים. זהו נוגד חימצון חזק המגן על הגוף מפני רדיקלים חופשיים וחשוב מאד לבריאות הגוף. מזונות עשירים בויטמין E: נבט חיטה, גרעיני חמניות, אגוזים, שקדים, צנוברים, מנגו, ברוקולי, אבוקדו, ביצה, תרד.

חומצה פולית: ויטמין מסיס במים מקבוצת B. חומצה פולית חיונית לפעילות תקינה של מערכות רבות בגוף. צריכתה חשובה מאד בגיל הפריון למניעת מומים מולדים בתעלה העצבית של העובר.

מזונות עשירים בחומצה פולית: ירקות עליים (תרד, ברוקולי, חסה, עליי בייבי, פטרוזיליה, כוסברה), במיה, אספרגוס, פטריות, עגבניות, פירות (בננות, מלונים, תפוזים ולימונים), קטניות (חומוס, פול, שעועית, עדשים, אפונה).

מברזל ועד אומגה 3: מינרלים ורכיבים אחרים שהבדיקה הגנטית בודקת

ברזל: ברזל הוא מינרל חשוב לגוף. הברזל חיוני למגוון רב של תפקידים, הוא מוביל חמצן מן הריאות לכל תאי הגוף, חשוב לתהליכי גדילה והתפתחות, חילוף חומרים ועוד. כמות נמוכה מדי של ברזל עלולה לגרום לאנמיה ואף אגירת יתר שלו עשויה להביא למחלות שונות.

מזונות עשירים בברזל: קטניות  (חומוס, פול, שעועית, עדשים, אפונה, סויה), בשר, עוף, דגים, ביצים, קינואה, קוואקר, טחינה, שקדים, אגוזים, גרעיני דלעת וחמניות, פירות מיובשים.

נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים): תזונה עתירת אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) חשובה לשמירת הבריאות והיא עשויה לתרום למניעת בעיות רפואיות רבות. בעזרתם הגוף מנטרל רדיקלים חופשיים הפוגעים בגוף ומהווים סיכון להתפתחות מחלות ודלקות ומקורם לעיתים מחשיפה לעישון, צריכת תרופות, זיהום אויר, חומרי הדברה ועוד.

סלניום: הוא יסוד קורט החיוני לגוף בכמויות קטנות , משמש כנוגד חמצון, חיוני לתפקוד בלוטת התריס וחילוף חומרים בגוף. בכמויות גבוהות עלול להיות רעיל. כמות הסלניום בירקות וצמחים משתנה ותלויה בכמות הסלניום המצויה באדמה בה הם גדלים.

אבץ:  יסוד קורט מתכתי בעל גוון כחלחל החיוני לגוף. הוא חשוב לתפקוד מערכת החיסון, דרוש לריפוי פצעים, גדילה והתפתחות, ייצור DNA ועוד.

אומגה 3: אומגה 3 מגבירה את גמישות התאים בגוף ובכך משפרת את התקשורת בין ובתוך התאים, מעורבת בתהליכים נוגדי דלקת ומגנה על תפקוד הלב וכלי הדם , משפרת אף את תפקוד מערכת העצבים, המוח, העור, המפרקים ועוד.

דברו איתנו עכשיו
WordPress Image Lightbox Plugin
דילוג לתוכן