בלי לשבור את הראש: זו הבדיקה הגנטית שתאפשר לך להתאמן נכון ולהשיג תוצאות

מתאמנים שעות, מוצאים את עצמכם מבלים יותר מדי זמן בחדר הכושר אך לא מצליחים להשוויץ בשרירים חזקים ובגוף מחוטב? הפתרון הרבה יותר קל ממה שחשבתם

מבינים איזו פעילות גופנית מתאימה לגנטיקה שלכם ומתחטבים (shutterstock)

לכולנו יש את החבר הזה שיכול לאכול מזונות הנחשבים למשמינים ולעולם לא להתאמן, ללא השלכות שליליות. מצד שני, ישנו גם את השכן ממול  שאוכל סלטים ופעיל ספורטיבית, אך עדיין עשוי לעלות במשקל. כמה מכל זה ניתן לייחס לגנטיקה? מסתבר שהרבה. 

השפעת הגנים על השמנת יתר נחקרה במשך שנים: השפעתם על מדד מסת הגוף ועל גורמים כמו נטייה לאכילת יתר ויכולתם לווסת איחסון או שחרור שומן מתאים מסוימים. במקביל נמצאו גנים שקובעים רגישות גנטית לפעילויות גופניות שונות כמו סיבולת, כוח ואפילו בודקים מוטיבציה.

אנשים רבים מתאמנים שנים על גבי שנים, מבלים וכמעט ישנים בחדר הכושר, מעייפים את הגוף ואת עצמם, מנסים להתחטב ולרדת במשקל – ומוצאים את עצמם לא מרוצים מהתוצאות שכוללות בין היתר גם קילוגרמים שמסרבים להיעלם. אחת הסיבות לכך עשויה להיות קשורה בגנטיקה שלכם ובאימוץ פעילות ספורטיבית שאינה מתאימה לכם. 

מדוע אתם מתאמנים שעות ולא מצליחים לרדת במשקל?

ישנם כאלו שנמצאה אצלם רגישות גנטית העשויה להשפיע על התאמה לפעילות מסוג "כוח"-  POWER – פעילות גופנית בעצימות גבוהה, למטרת פיתוח כוח ועלייה במסת השריר. זוהי פעילות הדורשת כוח מתפרץ ומהיר כמו תרגילי משקולות ואימון פליאומטרי (סקוואט/ שכיבות שמיכה/ קפיצה על מדרגה). רגישות כזו עלולה להשפיע על פעילויות מסוג כוח, ולא להביא את התוצאות הרצויות.

מנגד נמצאים אנשים עם רגישות גנטית העשויה להשפיע על התאמה לפעילות גופנית ממושכת -Endurance, מסוג סיבולת כגון: הליכה, ריצה, שחייה, ריקוד, מכון כושר, רכיבה על אופניים, שמהווים את יכולתו של אדם להתמיד בפעילות גופנית לזמן ממושך. אימוני סיבולת לב ריאה משפרים את יכולת הלב, הריאות וכלי הדם להעביר חמצן לשאר חלקי הגוף. 

הבדיקה הגנטית יכולה לתת המלצות לפעילויות גופניות מתאימות על פי הגנים ולהתמקד בבניית אימון שתיטיב איתם. גם אם גיליתם שאתם נושאים גנים המייעדים אתכם להשמנה, או שאתם מתאימים יותר לפעילות ספורטיבית מסוימת, זה ממש לא סוף הסיפור. ייתכן שתצטרכו לעבוד בזה יותר מאשר מישהו עם גנים אחרים, אבל חשוב שתדעו שגנים פשוט מגדילים את הסיכון אך הם אינם בהכרח גורל. 

התאמת תזונה אישית ופעילות ספורטיבית על פי גנטיקה – יכולה להפוך את הקערה או את המשקל על פיהם. התמדה ושימוש בהמלצות על פי הדוח הגנטי, יעזרו לכם לאמץ פעילות ספורטיבית מתאימה שתעזור להשיג גוף חטוב.

דברו איתנו עכשיו
WordPress Image Lightbox Plugin
דילוג לתוכן