חולם לאכול יותר פחמימות? יש מצב שבדיקה גנטית תאפשר את זה

אנשים רבים שרוצים לרדת במשקל ממהרים להוריד מהתפריט את כל הפחמימות הפשוטות והמורכבות מחשש להשמנה. לא כדאי למהר לסלק אותן לפני שעושים בדיקה גנטית שתקבע אחת ולתמיד האם הגוף שלכם מפרק פחמימות או לא

אל תוותרו על פחמימות כל כך מהר

לחם, אורז, תפוחי אדמה, פסטה – הם רק חלק קטן מקבוצה גדולה של מזונות הנקראת פחמימות, שמכילות סוכרים. הן מהוות מקור מזון עיקרי וצורת אנרגיה מרכזית עבור רוב בני האדם ובעלי החיים, אך לצערן נושאות על גבן בשנים האחרונות ש שם רע, של משמינות והורסות דיאטה. אבל האם זה באמת נכון? לא בהכרח. הגנטיקה יכולה לתת תשובות אחרות לגמרי ואחרי שנדבר קצת על פחמימות – נרחיב על זה.

פחמימות הן משפחת התרכובות האורגניות הנפוצה ביותר ומהוות את מקור האנרגיה הזמין ביותר לגוף, ומולקולות אורגניות המורכבות מאטומי פחמן, מימן וחמצן. משפחת הפחמימות כוללת סוכרים פשוטים ומורכבים. גלוקוז ופרוקטוז ( סוכר לבן, דבש, פירות, ממתקים) הן דוגמאות לסוכרים פשוטים, ועמילן, גליקוגן ותאית – הם כולם דוגמאות לסוכרים מורכבים.

בשפת העם פחמימות פשוטות הן לחם לבן, סוכר, דבש, ספגטי ופחמימות מורכבות הן, דגנים מלאים, קטניות, לחם שיפון וכד'.

במהלך העיכול, הפחמימות מתפרקות לסוכרים פשוטים ומסיסים הניתנים להעברה על פני דופן המעי למערכת הדם. עיכול פחמימות מתחיל בפה (לעיסה) ומסתיים עם חד-סוכרים הנספגים במעי הדק.  אכילה מופרזת של פחמימות בזמן מסוים עלולה לגרום לעלייה בסוכר בדם.

מטבוליזם תקין של פחמימות חיוני לשמירה על משקל תקין ובריאות הגוף. הבדיקה הגנטית בודקת האם קיימת רגישות העשויה להשפיע על פירוק הפחמימות. ישנם מי שזכו לפירוק פחמימות טוב ולא נמצאה אצלם רגישות גנטית.

במידה ובדוח הגנטי נמצא מטבוליזם לא תקין של פחמימות, יקבל הנבדק המלצות להפחית כמובן בפחמימות, לאמץ דיאטה דלת פחמימות ובנוסף, מאחר ואכילת פחמימות תורמת לתחושת שובע, במקרה של הגבלתן יומלץ לו להתייעץ עם דיאטנית.

מי שלא נמצאה אצלו רגישות גנטית העשויה להשפיע על שיעור פירוק הפחמימות, יכול להרשות לעצמו לאכול יותר פחמימות (עדיפות למורכבות) ולא לחשוש מעלייה במשקל. כמובן שכמו כל דבר בחיים, אכילת פחמימות צריכה להיות במידה, גם אצל אנשים שזכו לפירוק פחמימות טוב, שלא גורם לעלייה במשקל ולעלייה בסוכר בדם.

בשורה התחתונה, אל תמהרו להוריד לגמרי מהתפריט שלכם את כל הפחמימות – פשוטות או מורכבות. על פי הבדיקה הגנטית יכול להיות שתוכלו לאכול יותר פחמימות ולשלב אותן בתזונה מבלי לעלות במשקל.

דברו איתנו עכשיו
WordPress Image Lightbox Plugin
דילוג לתוכן